23948sdkhjf

Hallå Ica, varför kampanjar ni utländska äpplen?

Lennart Wallander argumenterar i sin krönika för att det är Icas ansvar att begränsa valfriheten och på så sätt bidra till att kunderna gör bättre och mer hållbara val.
Min förra krönika handlade om att ge konsumenten större valfrihet. Genom att lägga de växtbaserade produkterna i anslutning till varorna som de utmanar så gör vi det enklare för fler att välja mellan köttbullar och vegobullar till exempel.

Visst finns det vegoprodukter i butikerna redan idag, men ofta är de samlade i en egen avdelning som sällan l...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Fri Köpenskap och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
JOBB I FOKUS
Gå till jobböversikt
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Återhämtad gränshandel räddade Coop Västs resultat
Kartläggning: Här satsar kedjorna när nya butiker byggs
Icas drönarleveranser gjorde succé i Norrtälje
Norra Sverige har tappat över 50 butiker – de satsar i norr
Fastighetsutvecklaren: ”Fler kedjor vill norrut”
Efter Lidls prisutspel – Matpriskollen listar varorna
Andra Nordiska Medier
Food Supply SE
Dagens Handel
RS & FastFood

Sänd till en kollega

0.11