23948sdkhjf

All världens mat: Så satsar Ica på att nå flera kundgrupper

Den växande marknaden för hela världens mat har inte gått Ica förbi. Under flera år har dagligvarujätten satsat på att utöka sitt sortiment och utbilda butikerna för att nå flera kunder.
– För oss är det ett sätt att addera ett mervärde i butikerna, utifrån den lokala marknad de är på, säger Johannes Jansson, chef försäljnings- och driftkonsulter på Ica Butikskonsult.

Sammanlagt har cirka 100 butiker i de olika formaten satsat på att anpassa sitt sortiment och delta i Butikskonsults utbildningar.

– Där är vår roll att utbilda bla...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Fri Köpenskap och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078