23948sdkhjf

”Inte självklart med en lågprisposition”

Att byta strategisk position från differentiering till lågkostnad är en komplex om inte omöjlig förflyttning, skriver retailexperten Martin Moström i sin krönika.
Tidningar och tv är fyllda av inslag där matpriserna diskuteras. Och ja, inflationen är rekordhög vilket stressar många kunders privatekonomi. För att inte riskera att tappa sina kunder strävar samtliga aktörer inom dagligvarubranschen mot att ta en lågprisposition. Denna position är inte helt självklar.

Den världskända amerikanska strategiprofess...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Fri Köpenskap och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
JOBB I FOKUS
Gå till jobböversikt
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Så mycket lägre är Lidls priser från och med i dag
Återhämtad gränshandel räddade Coop Västs resultat
Kartläggning: Här satsar kedjorna när nya butiker byggs
Icas drönarleveranser gjorde succé i Norrtälje
Norra Sverige har tappat över 50 butiker – de satsar i norr
Fastighetsutvecklaren: ”Fler kedjor vill norrut”
Andra Nordiska Medier
Food Supply SE
Dagens Handel
RS & FastFood

Sänd till en kollega

0.096