23948sdkhjf

Facebook-säljets baksida – 30 procent hämtar inte bokade varor

Ica Nära Viken i Karlstad har satsat framgångsrikt på Facebook-kampanjer. Men det finns en baksida. Många hämtar inte ut sina bokade varor.
Ica Nära Viken började med Facebook-bokningar sommaren 2020. Som för många andra butiker har det varit en framgångssaga.

I dag kör butiken 5-8 bokningar i veckan, och har gått från 1 000 till 7 500 följare på Facebook.

Men den kraftiga tillväxten har fört med sig nya problem. I ett uppmärksammat inlägg på Facebook skriver handlarparet Fanny och J...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Fri Köpenskap och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
JOBB I FOKUS
Gå till jobböversikt
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Så mycket lägre är Lidls priser från och med i dag
Återhämtad gränshandel räddade Coop Västs resultat
Kartläggning: Här satsar kedjorna när nya butiker byggs
Icas drönarleveranser gjorde succé i Norrtälje
Norra Sverige har tappat över 50 butiker – de satsar i norr
Fastighetsutvecklaren: ”Fler kedjor vill norrut”
Andra Nordiska Medier
Food Supply SE
Dagens Handel
RS & FastFood

Sänd till en kollega

0.14