23948sdkhjf

Granskning: De är vinnarna i kampen om marknaden

Ica är fortsatt den ohotade jätten i dagligvaruhandeln. En kartläggning som Fri Köpenskap gjort visar att kedjan stadigt vuxit sedan 2008. Samtidigt står uppstickare i lågprissegmentet redo att ta en allt större del av kakan.
Dagligvarukartan publiceras varje år och mäter bland annat kedjornas marknadsandelar. Fri Köpenskap har gått igenom kartor från år 2008 fram till den senaste för 2021 för att kartlägga hur marknaden förändrats genom åren. 

Ica har ökat sin marknadsandel från 50,4 procent år 2008 till 53 procent 2021. Men att de skulle ha en andel på över 50 p...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Fri Köpenskap och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
JOBB I FOKUS
Gå till jobböversikt
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Så mycket lägre är Lidls priser från och med i dag
Återhämtad gränshandel räddade Coop Västs resultat
Kartläggning: Här satsar kedjorna när nya butiker byggs
Icas drönarleveranser gjorde succé i Norrtälje
Norra Sverige har tappat över 50 butiker – de satsar i norr
Fastighetsutvecklaren: ”Fler kedjor vill norrut”
Andra Nordiska Medier
Food Supply SE
Dagens Handel
RS & FastFood

Sänd till en kollega

0.11