23948sdkhjf

Så mycket ökade emv i Europa – Sverige halkar efter

Medan emv-andelen i Europa ökade med 1,2 procentenheter i under 2022, stannade den svenska ökningen på 0,8 procent.
Som Fri Köpenskap tidigare visat var det först under det fjärde kvartalet som den väntade emv-försäljningen i Sverige tog fart.

Den bilden bekräftas av nya siffror för 2022, som NielsenIQ tagit fram på uppdrag av den internationella emv-organisationen PLMA.

Enligt siffrorna från NielsenIQ ökade emv-andelen i Europas dagligvaruhandel med 1,2 proce...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Fri Köpenskap och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
JOBB I FOKUS
Gå till jobböversikt
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Så mycket lägre är Lidls priser från och med i dag
Återhämtad gränshandel räddade Coop Västs resultat
Kartläggning: Här satsar kedjorna när nya butiker byggs
Icas drönarleveranser gjorde succé i Norrtälje
Norra Sverige har tappat över 50 butiker – de satsar i norr
Fastighetsutvecklaren: ”Fler kedjor vill norrut”
Andra Nordiska Medier
Food Supply SE
Dagens Handel
RS & FastFood

Sänd till en kollega

0.157