23948sdkhjf

”Så mycket mer än pris vid valet av måltid”

Att vi prioriterar olika är en självklarhet. Helt klart är dock att vi som kunder är påverkbara vid inköpstillfället, skriver Per Ekstrand.
När jag växte upp på 1970- och 1980-talet gick i genomsnitt 18 procent av utgifterna till mat, vilket i närtid har minskat till 13 procent. En minskning med 5 procentenheter, närmare en tredjedel!

Så trots en hög matinflation, energipriser och krig så lägger vi idag en mindre del av vår disponibla inkomst på mat än vi har gjort historiskt. Svängni...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Fri Köpenskap och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
JOBB I FOKUS
Gå till jobböversikt
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Första släggslaget – Ica bygger om från Kvantum till Maxi i Lund
Coop Sveriges vd i stor intervju: ”En jättetuff situation för alla”
Livsmedelsföretagens vd: De populistiska utspelen haglar
Byter lönsam Ica mot utmaning i Ullared
Efter salmonellan – äggbrist hotar till påsk
Handlar'n-butik i konkurs – kritiserar Axfood
Andra Nordiska Medier
Food Supply SE
Dagens Handel
RS & FastFood

Sänd till en kollega

0.109