23948sdkhjf

”Så mycket mer än pris vid valet av måltid”

Att vi prioriterar olika är en självklarhet. Helt klart är dock att vi som kunder är påverkbara vid inköpstillfället, skriver Per Ekstrand.
När jag växte upp på 1970- och 1980-talet gick i genomsnitt 18 procent av utgifterna till mat, vilket i närtid har minskat till 13 procent. En minskning med 5 procentenheter, närmare en tredjedel!

Så trots en hög matinflation, energipriser och krig så lägger vi idag en mindre del av vår disponibla inkomst på mat än vi har gjort historiskt. Svängni...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Fri Köpenskap och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.125