23948sdkhjf

Lidl hakar på tåget – vill öka försäljningen av ekologiskt

Efter att Hemköp, Ica och Coop på olika sätt har satsat på att försöka öka försäljningen av ekologiskt följer Lidl nu efter med en kampanj under hösten.
Ekologiska livsmedel har under en längre tid tappat i försäljning. Enligt den senaste kvartalsrapporten från Svenskt ekoindex minskade värdet på försäljningen av ekologiska varor med 1,8 procent mellan april och juni.

Det har tagits flera initiativ inom dagligvaruhandeln för att försöka lyfta försäljningen, bland annat genom nudging och butiksdemo...
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.083