23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

”Vi måste bli bättre på att förklara nyttan med Ica-idén”

Icas koncern-vd Nina Jönsson förklarar i sin krönika varför närheten är storheten i Ica-idén. Summan av 1 479 Ica-handlare eller ”närheter” ger ytterligare en dimension, skriver hon. 

Det är ingen hemlighet att det inom Ica finns en enorm stolthet för det vi kallar Ica-idén, Fria handlare i samverkan, där varje handlare äger och driver sin egen butik. Butikerna konkurrerar med varandra samtidigt som man samverkar där det finns skalfördelar. 

Tanken formulerades redan 1917 av Hakon Swenson. Den har kallats för den omöjliga idén men står trots det lika stark idag mer än 100 år senare.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.172