23948sdkhjf

Storsäljarna står för volymen när tillväxten för växtbaserat tappar fart

Växtbaserade livsmedel har tappat rejält med fart. Dryckerna har det inte lika tufft som köttalternativen. Potentialen finns menar tillverkarna, men allt hänger på att det smakar bra.
Flera producenter inom den växtbaserade livsmedelsbranschen vittnar om att tillväxten i branschen har avstannat, rejält. Mellan åren 2020–2022 ökade försäljningen med 21 procent, enligt siffror från Nielsen IQ. Nya siffror visar att dryckesprodukterna har stannat av, så även de färska, medan produkterna i frysdisken har tappat 11,4 procent i försäl...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Fri Köpenskap och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078