Axfood fortsätter att vinna marknadsandelar, men takten har minskat något. För det fjärde kvartalet var skillnaden 2,7 procentenheter, 8,7 mot 6,0.
– Jag håller inte riktigt med om det. Man kan också se det över två år, då har vi ökat dubbelt så mycket som marknaden, 28 procent mot 14 procent. Vi hade en otrolig ökning fjärde kvartalet förra...
Axfoods vd: ”På två år har vi ökat dubbelt så mycket som marknaden"
Axfood redovisade starka siffror för 2023 och årets fjärde kvartal, även om det finns problemområden, som de små Tempobutikerna. – Det blir tuffare för dem när konsumenterna väljer mer efter pris, säger koncern-vd:n Klas Balkow.
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration