23948sdkhjf

Axfoods vd: ”På två år har vi ökat dubbelt så mycket som marknaden"

Axfood redovisade starka siffror för 2023 och årets fjärde kvartal, även om det finns problemområden, som de små Tempobutikerna. – Det blir tuffare för dem när konsumenterna väljer mer efter pris, säger koncern-vd:n Klas Balkow.
Axfood fortsätter att vinna marknadsandelar, men takten har minskat något. För det fjärde kvartalet var skillnaden 2,7 procentenheter, 8,7 mot 6,0.

– Jag håller inte riktigt med om det. Man kan också se det över två år, då har vi ökat dubbelt så mycket som marknaden, 28  procent mot 14 procent. Vi hade en otrolig ökning fjärde kvartalet förra...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Fri Köpenskap och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063