23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Reklamchefen blev handlare: ”Lite som att ha torrsimmat förut”

– Att driva eget har mognat fram. Det säger Martin Jarstål som bytt reklamchefsjobbet på Lidl mot att driva franchise inom Coop ihop med sin sambo.

Under 20 år har Martin Jarstål jobbat med olika delar i dagligvaruhandelsdrift. Det handlar bland annat om kundbemötande, utvärdering, marginaler, exponering och marknadsföring. Mycket har han jobbat med direkt själv medan andra delar observerats från sidan.

– På ett övergripande sätt har jag observerat det andra verkligen gör på Lidl. I min nya roll som företagare har många moment ramlat in på ett bräde och plötsligt slås jag av att jag får använda den kunskapen. Det som har diskuterats på möten uppenbaras nu för mig, säger Martin Jarstål som är sin egen för första gången.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.142