23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Icas hemliga metod – så används musik för att öka försäljningssiffrorna

Ica Nära Kubiken gjorde som flera andra Ica-butiker när de nyligen började jobba mer målmedvetet med ljuv musik för att skapa en köpvänligare miljö för kunderna – och det har redan gett resultat. 

Doften av nybakat bröd, smakprover av nya ostar, känslan av en persika i handen, synen av en riktigt fin bifftomat och numera även Lasse Holms Canneloni macaroni i högtalaren. Dagligvaruhandeln är en av få branscher som på riktigt kan jobba med konsumenternas samtliga sinnen i sin marknadsföring.

Det är något som Ica Nära Kubiken i Sundsvall nu tagit fasta på. Sedan årsskiftet har handlaren Johannes Reinikainen Lindström skrivit upp sig på Ica Sounds, som är en musiktjänst med kurerade spellistor som centralt tagits fram. 

BREAKING
{{ article.headline }}
0.281|