Doften av nybakat bröd, smakprover av nya ostar, känslan av en persika i handen, synen av en riktigt fin bifftomat och numera även Lasse Holms Canneloni macaroni i högtalaren. Dagligvaruhandeln är en av få branscher som på riktigt kan jobba med konsumenternas samtliga sinnen i sin marknadsföring.
Det är något som Ica Nära Kubiken i Sundsvall nu ta...
Icas hemliga metod – så används musik för att öka försäljningssiffrorna
Ica Nära Kubiken gjorde som flera andra Ica-butiker när de nyligen började jobba mer målmedvetet med ljuv musik för att skapa en köpvänligare miljö för kunderna – och det har redan gett resultat.
![](https://image.nordjyske.dk/users/nordjyske/images/102188221.jpg?t%5Bstrip%5D=true&t%5Bcrop%5D%5Bwidth%5D=1800&t%5Bcrop%5D%5Bheight%5D=1200&t%5Bcrop%5D%5Bx%5D=0&t%5Bcrop%5D%5By%5D=0&t%5Bresize%5D%5Bwidth%5D=660&t%5Bresize%5D%5Bheight%5D=440&accessToken=cb46b7b8ad157a059e67d520fcf83aea72bb90fbdfe9ac57c5c8c0382e3073a0)
Jonas Ek, produktchef på Ica Sverige, som är ansvarig för Ica Sounds och Johannes Reinikainen Lindström, handlare på Ica Nära Kubiken i Sundsvall, på varsin sida om en genrebild. Foto: Press
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration