Doften av nybakat bröd, smakprover av nya ostar, känslan av en persika i handen, synen av en riktigt fin bifftomat och numera även Lasse Holms Canneloni macaroni i högtalaren. Dagligvaruhandeln är en av få branscher som på riktigt kan jobba med konsumenternas samtliga sinnen i sin marknadsföring.
Det är något som Ica Nära Kubiken i Sundsvall nu ta...
Icas hemliga metod – så används musik för att öka försäljningssiffrorna
Ica Nära Kubiken gjorde som flera andra Ica-butiker när de nyligen började jobba mer målmedvetet med ljuv musik för att skapa en köpvänligare miljö för kunderna – och det har redan gett resultat.
Jonas Ek, produktchef på Ica Sverige, som är ansvarig för Ica Sounds och Johannes Reinikainen Lindström, handlare på Ica Nära Kubiken i Sundsvall, på varsin sida om en genrebild. Foto: Press
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Fri Köpenskap och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer