23948sdkhjf

Scans vd om nya strategin: Tuffaste konkurrenten är handelns egna varumärken

Nyligen blev affären med Lantmännen klar och HK Scan blev Scan Sverige. Vd:n Lars Appelqvist berättar om hur det svenska köttet ska bli ett förstahandsval och om den allt hårdare konkurrensen från handels egna varumärken.
HK försvann med affären och det nya namnet är Scan Sverige AB. En självklarhet, tycker Lars Appelqvist, vd på Scan Sverige AB.

– Vi kunde helt enkelt inte heta HK längre då vi inte längre är en del av det finska bolaget. Det är logiskt att det särskiljs och då blir det Scan kvar. Det är ett namn som vi tycker har så mycket värden samt att det har ...
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094