Svensk Kvalitetsindex (SKI), som säger sig göra undersökningar på vetenskaplig grund, har gjort den första branschstudien för dagligvaruhandeln på tio år. Projektledaren Lovisa Svensson konstaterar att kundnöjdheten inom dagligvaruhandeln är relativt jämn och hög jämfört med andra stora branscher.
Inte helt oväntat hamnar de mest prisfokuser...
Svensk Kvalitetsindex nöjdhetslista: Lidl i topp och Hemköp i botten
Lidl i topp och Hemköp i botten men skillnaderna mellan kedjorna är generellt små i branschstudien från Svensk Kvalitetsindex (SKI), som också visar att trots höga matpriser är kunderna rätt så nöjda med sina matbutiker.

Lidl lyfter gärna fram sina cirka 200 svenska emv-produkter under varumärket Matriket, det vill säga kedjans Från Sverige-märkta varor. Foto: Pressbild
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration