23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

”Samarbete krävs för att skapa roligare butiker”

När kunderna åter börjar unna sig lite mer i vardagen måste handeln och leverantörerna samarbeta för att skapa bättre och roligare butiker, skriver retailexperten Martin Moström.

Att det är tråkigt att handla mat har tyvärr förföljt branschen i decennier. Detta förlorar branschen och den enskilda butiken pengar på. Det är därför viktigt att fokusera på rätt aktiviteter för den framtida konkurrenskraften nu när vi förhoppningsvis går in i ett nytt normalläge. 

För att få vägledning i vad man då ska göra så har jag i denna krönika låtit mig inspireras av en studie från undersökningsföretaget GFK som är baserad på nästan en miljard shoppingturer. Den ger en fin vägledning i vilka insatser som bör göras om man som butik vill vinna slaget på sin lokala ort.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078