23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

7 principer för en odödlig dagligvarubutik

Martin Moström slår fast att ryktet om den fysiska matbutikens död är starkt överdrivet. I sin krönika bjuder retailexperten på sju insikter kring hur man som handlare aktivt kan forma butikens framtid.

Detta är en kommenterande text. Analys och ställningstagande är skribentens.

Vi har under de senaste åren blivit översköljda av nyhetsrubriker som förutspår slutet för den fysiska butiken: ”Den fysiska butiken är död”, ”Pandemin förändrar köpvanor för alltid”, och ”Unga kommer aldrig att vilja besöka butiken igen”. Dessa rubriker skapar en bild av en döende bransch, men verkligheten visar något annat. Den fysiska butiken står fortfarande stark, och vad vi faktiskt bevittnar är inte en retaildöd, utan snarare en retailrenässans – en pånyttfödelse och omvandling av butiken som vi känner den.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.079