23948sdkhjf

”Nya butiker föds ur aktuella behov”

De stora kedjorna föddes en gång i tiden ur ett patos att göra saker bättre. Trendexperten Lennart Wallander funderar i sin krönika på om dagens behov också kan leda till nya typer av butiker.
Detta är en kommenterande text. Analys och ställningstagande är skribentens.


Alla våra livsmedelskedjor har goda föresatser i sin historia. Den första Lidl-butiken öppnade 1973 med syftet att ge kunderna bäst värde för pengarna; ”Spik-Olle” Andersson startade Hemköp 1958 ur idén att skära bort ett grossistled; 1917 skapades en gemensam inköpscent...
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063