Detta är en kommenterande text. Analys och ställningstagande är skribentens.
Alla våra livsmedelskedjor har goda föresatser i sin historia. Den första Lidl-butiken öppnade 1973 med syftet att ge kunderna bäst värde för pengarna; ”Spik-Olle” Andersson startade Hemköp 1958 ur idén att skära bort ett grossistled; 1917 skapades en gemensam inköpscent...
”Nya butiker föds ur aktuella behov”
De stora kedjorna föddes en gång i tiden ur ett patos att göra saker bättre. Trendexperten Lennart Wallander funderar i sin krönika på om dagens behov också kan leda till nya typer av butiker.
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration