23948sdkhjf

Prisundersökning: Dubbelt positivt med lågprisetableringar

Lågprisbutiker erbjuder inte bara lägre priser själva – de pressar också priserna hos andra butiker i närområdet. Det är den viktigaste slutsatsen i Matpriskollens nya lågprisundersökning.
– Man behöver inte ens börja handla i den butiken för att få det bättre. Rapporten pekar på att priset änå kommer sjunka i de andra butikerna, säger Ulf Mazur, vd för Matpriskollen.

Mazur kallar det en ”dubbeleffekt”: konsumenten får ett billigare alternativ samtidigt som övriga butiker tvingas sänka sina priser.

I rapporten har Matpriskollen utg...
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062