23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Facebookkampanjer och utbyggnad bakom Ica-butikens starka tillväxt

Ica Nära Harlösa, utanför Lund växer. På tre år har omsättningen ökat med 70 procent. Enligt handlaren har facebookkampanjer och breddat sortiment stärkt butikens ställning i byn.

När Joel Lundström tog över Ica Harlösa 2022 var målsättningen att expandera och skapa en modern mötesplats i byn.

På tre år har omsättningen ökat med 70 procent, personalstyrkan nästan fördubblats och i mars invigdes en tillbyggnad som gett butiken 50 procent mer säljyta. Genom att kombinera satsningar på sortiment och priskampanjer i sociala medier har Ica Harlösa etablerat sig som en central aktör i ortens vardagsliv, rapporterar Skånska Dagbladet

BREAKING
{{ article.headline }}
0.063