23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Så tänker Ica kring sina satsningar på mat från hela världen

Etniska dagligvaror av olika ursprung är en växande kategori i landets butiker. Efter de stora framgångarna med Texmex och asiatiska livsmedel satsar nu kedjorna på större och bredare sortiment från hela världen. Så tänker Ica kring sina satsningar.

– Vi har utökat varumärken från respektive land och region och utökat samarbetet med antalet leverantörer. Det har varit en liten kategori hos oss historiskt och vi ser att det finns potential att växa, säger Marcus Rosén, chef för kategoriområdet Skafferiet på Ica Sverige.

– Man vill gärna se varumärken från det land eller region man kanske kommer ifrån eller har släkt ifrån.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.046