23948sdkhjf

Hallå...Lisa Isaksson, kategorichef på Ridderheims

Ni ska fixa en tapasfredag på Twitter, berätta?

– Ja, vi ser sociala medier som en stor möjlighet för oss och vi vill få fler twittrare att testa våra produkter. Fördelen med den här satsningen är att vi får en omedelbar feedback.Folk kan provsmaka och sedan kan de meddela oss direkt om de tyckte om det och vi kan få andra svar också. De kan exempelvis säga: vad tillför den här produkten? Riktigt bra är det om de säger vi vill ha fler produkter som denna. Då kan vi jobba med att ta fram det.Fungerar satsningen som marknadsföring som innebär att ni får sälja mer?– Jag tror inte att en sådan här enstaka aktivitet gör att vi säljer mer men vi ska göra fler satsningar under hösten.Vad hittar ni på då?– Vi ska bland annat göra en tapastour i olika butiker och sedan ska vi börja jobba med tapas mer i butik.När började ni introducera tapas?– Det gjorde vi för ett år sedan och nu har vi genomfört fas 1 med introduktion av konceptet i butik. Fas 2 innebär att vi vill påverka beteendet som gör att svenskarna börjar testa.Hur är svenska konsumenters inställning till tapas?– Man vet ofta vad det innebär och att man äter flera saker samtidigt men de vet inte hur man äter det. I Spanien äter man mest tapas på barer och det vet jag för jag är ofta där eftersom jag är sambo med en spanjor.Har du själv någon favorittapas?– Är man nybörjare så är vår tapasbricka outstanding. Annars gillar jag Pollo de fajitas som är kyckling i en god sås. Jag gillar också Tomatoes secos al sol som är soltorkade tomater med smak av koriander, den är grym.Camilla Myrsten

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063