23948sdkhjf

Axfood och Bergendahls ökar enligt Dagligvarukartan 2017

Axfood ökar marknadsandelen mest i svensk dagligvaruhandel, och Bergendahls är hack i häl. Kooperationen är den stora förloraren, och Coop/konsumentföreningarnas marknadsandel är nu nere i 19 procent, enligt Dagligvarukartan 2017.
Årets undersökning visar att marknadstrean Axfood ökar med 0,4 procentandelar till 16,4 procent. Därmed minskar gapet rejält till tvåan Coop/konsumentföreningarna som fortsätter trenden nedåt.

Jämfört med fjolårets upplaga av Dagligvarukartan minskar kooperationen marknadsandelen 0,8 procentandelar till 19,0 procent. Försäljningen har rasat med 1 ...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Prova på-prenumeration
30 dagar för 0 kr.
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Fri Köpenskap och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Utvalda artiklar

Sänd till en kollega

0.094