23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Eko-kampanj på bred front i september

Flera organisationer går samman för att lyfta ekologiskt.

Den här månaden lanseras den kanske bredaste kampanjen för ekologiska livsmedel i Sverige någonsin. Kampanjen som går under namnet Eko-september är resultatet av ett samarbete mellan Organic Sweden, Ekologiska Lantbrukarna, Krav och Sveriges Konsumenter.

Syftet med är att öka kunskapen samt driva försäljningen av ekologiska och Krav-märkta livsmedel. Kampanjen går ut på dels material i sociala medier och butiker men även en rad olika aktiviteter där alltifrån råvaror, lantbrukare och kockar lyfts fram.

– Vår ambition är att göra skördemånaden september till en återkommande ekomånad – och att Eko-september tar fasta på potentialen som finns i det ökande intresset för de mervärden som ekologiskt och Krav-märkt står för som ökad biologisk mångfald, extra god djurvälfärd och liten klimatpåverkan, säger Anita Falkenek, vd på Krav i en kommentar.

Eko-september är ett resultat av regeringens åtgärdsplan som syftar till att öka den ekologiska produktionen och konsumtionen i Sverige.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.156|