23948sdkhjf

Vd:n för Axfoods draglok om lågpriskampen: ”Inte lätt att göra sig förtjänt av den positionen”

Willys vd Thomas Evertsson om priser, konkurrens, e-handel och ett ökat fokus på Hemma-profilen. "Det finns många orter där vi har en Willys och där det blir mer rimligt att komplettera med en mindre butik snarare än en större", säger han.
Willys har länge varit dragloket i Axfood både sett till omsättning och resultat. Vassa priser är tydligaste fokus och där har det hunnit rinna en del vatten under broarna sedan Thomas Evertsson tog över som vd 2008. I början av 2000-talet var differensen i branschen tydligare.

– Då var de svenska matpriserna i relation till EU väldigt höga. Sedan...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Prova på-prenumeration
30 dagar för 0 kr.
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Fri Köpenskap och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Utvalda artiklar

Sänd till en kollega

0.094