23948sdkhjf

Vd:n för Axfoods draglok om lågpriskampen: ”Inte lätt att göra sig förtjänt av den positionen”

Willys vd Thomas Evertsson om priser, konkurrens, e-handel och ett ökat fokus på Hemma-profilen. "Det finns många orter där vi har en Willys och där det blir mer rimligt att komplettera med en mindre butik snarare än en större", säger han.
Willys har länge varit dragloket i Axfood både sett till omsättning och resultat. Vassa priser är tydligaste fokus och där har det hunnit rinna en del vatten under broarna sedan Thomas Evertsson tog över som vd 2008. I början av 2000-talet var differensen i branschen tydligare.

– Då var de svenska matpriserna i relation till EU väldigt höga. Sedan...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Fri Köpenskap och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Avslöjar: Så bygger Coop om sin e-handel: ”Vi väljer att gå en annan väg”
Så mycket ökar gränshandeln – närmar sig ”normala” nivåer
Dags att börja värdesätta måltiderna mer
Hemköp byter mediebyrå – inleder samarbete med Hear och 56K Digital
Ett steg närmare Icabutik med bostäder ovanpå
Världens mat-grossist och handlare: Tror en ny grossistaktör dyker upp
Andra Nordiska Medier
Food Supply SE
Dagens Handel
RS & FastFood

Sänd till en kollega

0.125