23948sdkhjf

Vd:n för Axfoods draglok om lågpriskampen: ”Inte lätt att göra sig förtjänt av den positionen”

Willys vd Thomas Evertsson om priser, konkurrens, e-handel och ett ökat fokus på Hemma-profilen. "Det finns många orter där vi har en Willys och där det blir mer rimligt att komplettera med en mindre butik snarare än en större", säger han.
Willys har länge varit dragloket i Axfood både sett till omsättning och resultat. Vassa priser är tydligaste fokus och där har det hunnit rinna en del vatten under broarna sedan Thomas Evertsson tog över som vd 2008. I början av 2000-talet var differensen i branschen tydligare.

– Då var de svenska matpriserna i relation till EU väldigt höga. Sedan...
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.625