23948sdkhjf

Ica Sveriges vd: Vi kommer öka marknadsföringen av svenska produkter

För att inte handlare och kunder ska ta hela höjningen så förväntar vi oss att förädlingsledet ser över sina kostnader och marginaler, skriver Anders Svensson i sin krönika om att det krävs samverkan i hela livsmedelskedjan för att säkra matproduktionen.
För Ica har det alltid varit viktigt att värna om det svenska lantbruket. De senaste månadernas drastiskt ökade kostnader för svenskt lantbruk riskerar att slå ut våra inhemska produkter på sikt.

En redan ansträngd situation har förvärrats ytterligare av Ukrainakriget. Vi ser stora prisökningar på bland annat el, diesel, gödsel, raps och spannmål....
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Fri Köpenskap och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
JOBB I FOKUS
Gå till jobböversikt
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Han är först ut när Tempo pilottestar hybridlösning
Anställd på Coop fick sparken – får skadestånd
Picadeli på väg tillbaka – med mer digitaliserad salladsbar
Omfattande skattefusk bekräftat i matbudsbranschen
Falukorv, konserver och emv rusar på nätet när ekonomin kärvar
Svinnet minskar i butik och i hemmet
Andra Nordiska Medier
Food Supply SE
Dagens Handel
RS & FastFood

Sänd till en kollega

0.125