23948sdkhjf

”Ekoprodukter säljer inte sig själva”

Eko växer inte och det gör att många kedjor har tappat det kommersiella intresset. Nu måste vi spotta i nävarna och ta nya tag för att lyfta eko, skriver retailstrategen Martin Moström i sin krönika.
Trots oroliga tider så måste vi komma ihåg att marknadsföra och sälja ekologiska produkter. Alla dagligvarukedjor skriver rakt och tydligt i sina miljöpolicys att ekoprodukter är viktiga och att de har sin självklara roll i sortimentet. Med tanke på rådande ekonomiska osäkerhet så måste vi jobba ännu hårdare med de ekologiska produkterna – miljöfrå...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Fri Köpenskap och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
JOBB I FOKUS
Gå till jobböversikt
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Ica Kvantum-butik byggs om till Maxi: ”Viktig marknad”
Stora Coop i Svedala öppnar på alla hjärtans dag
Handelsanställda i Finland går ut i strejk efter strandade förhandlingar
Inflationen åt upp 2022 – men ingen krympflation
Coop Träkvista stänger – ersätts med obemannad Mini i två år
Icas koncern-chef: ”Vi behöver ha prisvärda alternativ i alla våra butiker”
Andra Nordiska Medier
Food Supply SE
Dagens Handel
RS & FastFood

Sänd till en kollega

0.079