23948sdkhjf

Stor intervju med Axfoods e-handelschef: Ska göra kundmötet mer levande online

Frida Ridderstolpe, digital utvecklings- och e-handelschef på Axfood, jobbar tillsammans med sitt team med att göra kundmötet på sajten mer personligt. – Nu testar vi ett slags discovery-funktion, en rekommendationsmotor, på Hemköps sajt.
Både e-handel med hemleveranser och hämta-lösningar har haft ett utmanade år. I andra kvartalet minskade marknaden med 28 procent. Axfood minskade 17 procent men visar upp 
högre volymer än före tillväxtfasen under pandemin. 
Frida Ridderstolpe utstrålar lugn när Fri Köpenskap träffar henne.
– Axfood har en tydlig strategi som ligger kvar...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Fri Köpenskap och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Så mycket ökar gränshandeln – närmar sig ”normala” nivåer
Avslöjar: Så bygger Coop om sin e-handel: ”Vi väljer att gå en annan väg”
Magrare julbord i år – nu är pris viktigast för konsumenterna
Ett steg närmare Icabutik med bostäder ovanpå
Hemköp byter mediebyrå – inleder samarbete med Hear och 56K Digital
”Otydliga regler begränsar kommunikation om hållbarhet”
Andra Nordiska Medier
Food Supply SE
Dagens Handel
RS & FastFood

Sänd till en kollega

0.078