Både e-handel med hemleveranser och hämta-lösningar har haft ett utmanade år. I andra kvartalet minskade marknaden med 28 procent. Axfood minskade 17 procent men visar upp
högre volymer än före tillväxtfasen under pandemin.
Frida Ridderstolpe utstrålar lugn när Fri Köpenskap träffar henne.
– Axfood har en tydlig strategi som ligger kvar...
Stor intervju med Axfoods e-handelschef: Ska göra kundmötet mer levande online
Frida Ridderstolpe, digital utvecklings- och e-handelschef på Axfood, jobbar tillsammans med sitt team med att göra kundmötet på sajten mer personligt.
– Nu testar vi ett slags discovery-funktion, en rekommendationsmotor, på Hemköps sajt.
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration