23948sdkhjf

Stor intervju med Axfoods e-handelschef: Ska göra kundmötet mer levande online

Frida Ridderstolpe, digital utvecklings- och e-handelschef på Axfood, jobbar tillsammans med sitt team med att göra kundmötet på sajten mer personligt. – Nu testar vi ett slags discovery-funktion, en rekommendationsmotor, på Hemköps sajt.
Både e-handel med hemleveranser och hämta-lösningar har haft ett utmanade år. I andra kvartalet minskade marknaden med 28 procent. Axfood minskade 17 procent men visar upp 
högre volymer än före tillväxtfasen under pandemin. 
Frida Ridderstolpe utstrålar lugn när Fri Köpenskap träffar henne.
– Axfood har en tydlig strategi som ligger kvar...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Fri Köpenskap och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.079