23948sdkhjf

Stor intervju med Axfoods e-handelschef: Ska göra kundmötet mer levande online

Frida Ridderstolpe, digital utvecklings- och e-handelschef på Axfood, jobbar tillsammans med sitt team med att göra kundmötet på sajten mer personligt. – Nu testar vi ett slags discovery-funktion, en rekommendationsmotor, på Hemköps sajt.
Både e-handel med hemleveranser och hämta-lösningar har haft ett utmanade år. I andra kvartalet minskade marknaden med 28 procent. Axfood minskade 17 procent men visar upp 
högre volymer än före tillväxtfasen under pandemin. 
Frida Ridderstolpe utstrålar lugn när Fri Köpenskap träffar henne.
– Axfood har en tydlig strategi som ligger kvar...
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.09