23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Matpriskollen: Icas priskaos gynnar inte trovärdigheten

Trovärdighet inom prissättning och prisvärde är föremål för veckans granskning av kedjorna erbjudanden från Ulf Mazur på Matpriskollen.

Några prisvärdesspaningar som jag tror kan vara värda en tanke för att långsiktigt förtjäna konsumenternas förtroende.

Extrapriser. Dessa har aldrig varit viktigare än nu. Men just därför gäller det att inte underskatta oss kunder med skyltar med ”Klipp” och ”Extrapris” om det inte verkligen är det. Är det ett erbjudande ska man kunna förvänta sig att prissänkningen är i alla fall minst 10 procent. Det gäller även om det är multierbjudande. Annars ska man inte skylta upp det.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.126