23948sdkhjf

Coop Östra rivstartar med klippfest – ”Aldrig varit med om något liknande”

Den nya föreningen Coop Östra har tryckt gasen i botten på det nya året med en klippkampanj som pågår fram till den 3 februari.

– Bara i vår butik så har vi över hundra artiklar som vi aktivt har valt att sänka priset på med minst 25 procents rabatt, säger Mats Sjölander, kolonialchef Stora Coop Bromma.

Kampanjen gäller samtliga butiker inom den nya föreningen Coop Östra, förutom lågprisformatet Xtra. Det är den första stora kampanjen sedan sammanslagningen mellan Coop Butiker & Stormarknader (CBS) och Konsumentföreningen Stockholm (KFs) som trädde i kraft den 1 januari.

– Det är en kampanj under ”fattigmånaden” och efterföljs av andra tematiska och säsongbetonade kampanjer under året, skriver Bernd Schmitz, ansvarig för PR och kommikation på Coop Östra till Fri Köpenskap.

Kampanjen är den största på Stora Coop Bromma sedan Mats Sjölander började jobba i butiken.

– Pratar vi rena extrapriser under en enskild vecka så har jag aldrig varit med om något liknande sedan jag började jobba på Stora Coop Bromma 2021. Att det så här mycket artiklar har jag aldrig varit med om, säger Sjölander som syns i butikens sociala medier-inlägg om kampanjen.

Klipperbjudandena sträcker sig över hela sortimentet.

– Vi har tänkt att nå vilken kund som helst, så vi har försökt att hitta något i alla olika kategorier.

Hur ser kampanjen ut i butiken?

– Vi har skyltat upp överallt så det ska vara enkelt för kunden att hitta Klipp-priserna. Sedan skulle jag skulle säga att det är mängden varor och att vi sänker dem med minst 25 procent. Vi vet ju att januari är anträngt i plånboken och vi vill att alla ska göra en bra affär helt enkelt. Redan nu känns det som en succé.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094