23948sdkhjf

Krönika: ”Strategisk prioritet och potentiell dödskyss”

En offensiv privat label-strategi kan bli förödande på lång sikt för butiksupplevelsen och värdeskapandet i kategorin, varnar Martin Moström i sin krönika. 
Det är en balansakt för både kedjor och leverantörer att hitta rätt form för ett samarbete som driver försäljning och skapar värde för både varumärke, handel och – framför allt – kategorin. 

Idag ser vi en offensiv private label-strategi från kedjornas sida. Kortsiktigt kan detta vara lockande, men långsiktigt potentiellt förödande för butiks...
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062