23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Lidl tar över mikrofonen efter Ica – blir huvudsponsor för Melodifestivalen

Lidl blir huvudsponsor för Melodifestivalen två år framåt. Tar över efter konkurrenten Ica.

Ica har varit huvudsponsor för SVT:s stora tv-underhållning på lördagskvällarna, Melodifestivalen i tre år. Men i den kommande upplagan av den nationella tävlingen tar konkurrenten Lidl över, som kliver in som huvudsponsor för 2026–2027. Det meddelar Lidl i ett pressmeddelande.

– Melodifestivalturnén engagerar och förenar hela Sverige. Att vi kliver in som huvudsponsor känns som ett naturligt steg i vår strävan att komma ännu närmare svenska folket, och visa att vi är en matkedja som står nära både vardagen och festen i svenska hushåll, kommenterar Robert Stekovic, inköps- och marknadsdirektör på Lidl Sverige.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.062