23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Ny SCB-statistik:  Så mycket mer ökar emv än övriga livsmedel

Emv med sin fjärdedel av marknaden stod för mer än halva den totala försäljningsökningen av livsmedel och drycker under 2024. Totalt såldes emv för 99 miljarder förra året.

Att kedjorna satsar stort på emv och att försäljningen av egna märkesvaror ökar är ingen nyhet. Nu kommer siffror från SCB som visar hur mycket. Statistiken bekräftar också en tydlig ökning av andelen emv i matbutikerna.

Försäljningen av egna märkesvaror (emv) ökade från 89 miljarder 2023 till 99 miljarder kronor 2024. Det är en ökning på 10 miljarder eller 11,6 procent.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.125