23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Producenten om Ica-modellen: ”Inte rätt väg för vårt bolag”

Trots omfattande butiksevent och Ica som delägare blev Stacky’s test i dagligvaruhandeln inte den tillväxtmotor bolaget hoppats på. Vd Stefan Olsson pekar på Icas struktur med fria handlare som den största utmaningen.

När bolaget Smartare Mat, med varumärket Stacky’s, klev in i Icas satsning Framtidens Smaker var förhoppningarna höga. Men för bolaget visade projektet också glappet mellan visionerna om framtidens växtbaserade mat och den praktiska verkligheten i butikshyllan.

För Stacky’s, som främst inriktar sig på foodservice, blev programmet ett sätt att testa dagligvaruhandeln i större skala.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094|