23948sdkhjf
Logga in eller skapa för att spara artiklar
Få tillgång till allt innehåll på Fri Köpenskap
Ingen bindningstid eller kortinformation krävs
Gäller endast personlig prenumeration.
Kontakta oss för en företagslösning.

Journalister ska prova svenska smaker

Brittiska Wallstreet Journal, ryska Gastronom och italienska Cucina Italiana Viaggi är några av de internationella mattidningar som valt att skicka sina bästa skribenter till Sverige för att prova typiska svenska smaker.

Visit Sweden, Stockholm Visitors Board och Sörmlands turismutveckling står bakom satsningen.– Den gastronomiska världen vänder blickarna norrut just nu, säger Thomas Brühl, vd för Visit Sweden. I Visit Swedens Culinary Academy har vi en unik möjlighet att visa upp den moderna, hälsosamma och smakrika svenska maten. Nu ska vi jobba för att vår matkultur blir en av Sveriges starkaste ikoner som stärker varumärket Sverige. Det här är en del i Visit Swedens nya satsning på nation branding för Sverige.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.062|instance-web02