23948sdkhjf

De tio varukategorier som ökade mest hos Coop i mars

Coronaeffekten tydlig.

Coop presenterar en lista på de tio varukategorier som ökade mest under mars månad, jämfört med samma period förra året. Både fysiska butiker och onlinehandeln är inräknad.

Coronaeffekten är tydlig eftersom hela listan domineras av varor med lång hållbarhet.

Våra kunder har alltså handlat inte bara för de närmaste dagarna, utan även för att fylla på skafferiet därhemma på grund av karantän-situationen. Vi ser också att kategorin matemballage finns med på listan. Det kan förklaras med att våra kunder köpte exempelvis bakplåtspapper och liknande varor för att man planerade för att laga mer mat och baka hemma och från grunden i en större utsträckning än tidigare”, skriver de i en kommentar.

Försäljningen speglar väl den lägesbild som Nielsen presenterat i sin rapport om covid-19. 

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.08