23948sdkhjf

Nära-handlare blåste ut butiken och byggde om – fokuserar på teknik och känsla

Specialdesignad inredning, nytt marknadsföringsfokus och rejäla tekniska satsningar. Ica Nära Roslagstull i Stockholm är nu en butik som verkligen sticker ut: "Vi vill inte bara kommunicera pris utan också skapa en känsla", säger handlaren Peter Dinehage.
Peter Dinehage visar upp veckans lokaltidning med finurlig blick. På helsidesannonserna är det främst de lokala livsmedelsbutikerna som annonserar.

– Titta, pris, pris och pris.

Mycket riktigt, varenda annons tycks handla om pris. Inte så konstigt tänker jag – ett välbeprövat koncept.

– Det stämmer, och förut har vi också kommunicerat pris....
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Prova på-prenumeration
30 dagar för 0 kr.
Prova nu
Affärslösning
Få ett skräddarsytt erbjudande till din arbetsplats
Läs mer
Utvalda artiklar

Sänd till en kollega

0.109