Peter Dinehage visar upp veckans lokaltidning med finurlig blick. På helsidesannonserna är det främst de lokala livsmedelsbutikerna som annonserar.
– Titta, pris, pris och pris.
Mycket riktigt, varenda annons tycks handla om pris. Inte så konstigt tänker jag – ett välbeprövat koncept.
– Det stämmer, och förut har vi också kommunicerat pris. Pris...
Nära-handlare blåste ut butiken och byggde om – fokuserar på teknik och känsla
Specialdesignad inredning, nytt marknadsföringsfokus och rejäla tekniska satsningar. Ica Nära Roslagstull i Stockholm är nu en butik som verkligen sticker ut: "Vi vill inte bara kommunicera pris utan också skapa en känsla", säger handlaren Peter Dinehage.
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Fri Köpenskap och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer