23948sdkhjf

Kedjornas eget snabbkaffe trotsar inflationstrenden – försäljningen ökar med 20 procent

Svenskar köper betydligt mindre kaffe. Försäljningsvolymerna har minskat med nära 10 procent på ett år. Men en kategori har fått ett rejält uppsving: snabbkaffe från butikskedjornas egna märken.
Siffror som analysföretaget NielsenIQ tagit fram åt Fri Köpenskap visar att svenskarna köper allt mer snabbkaffe från livsmedelskedjornas egna märken. De senaste tolv månaderna har den totala försäljningsvolymen på snabbkaffe stigit med 21,1 procent för de egna varumärkena. Detta trots att kaffekonsumtionen generellt minskat med 9,3 procent i volym...
Få tillgång till hela artikeln - enkelt och snabbt
Provprenumeration
Skapa en provprenumeration
Prova nu
Prenumeration
Välj mellan våra prenumerationer på Fri Köpenskap och hitta vad som passar dig och/eller ditt företag
Se prenumerationer
Företagens egna nyheter
Se alla medlemsnyheter
Mest läst
JOBB I FOKUS
Gå till jobböversikt
Senaste nytt
Se senaste nytt
Utvalda artiklar
Utvalda nyheter från förstasidan
Första släggslaget – Ica bygger om från Kvantum till Maxi i Lund
Coop Sveriges vd i stor intervju: ”En jättetuff situation för alla”
Livsmedelsföretagens vd: De populistiska utspelen haglar
Byter lönsam Ica mot utmaning i Ullared
Efter salmonellan – äggbrist hotar till påsk
Handlar'n-butik i konkurs – kritiserar Axfood
Andra Nordiska Medier
Food Supply SE
Dagens Handel
RS & FastFood

Sänd till en kollega

0.125