23948sdkhjf

Fri Köpenskap ökar snabbt – Tack för förtroendet

| Av Mona Johansson | Tipsa redaktionen

Hela 85 procent av er som läser Fri Köpenskap tycker att tidningen är ett bra eller riktigt bra branschmedium. Det framgår av den läsarundersökning som vi genomfört. I samma undersökning svarar 43 procent att tidningen blivit bättre det senaste året.

Läs också: Juryn som ska kora Årets butik

Det gläder oss. Ett särskilt tack till Anders Schön, Liselott Liljevik och Mathias Karlsson. Biobiljetter är på väg som tack för er medverkan i undersökningen.

Papperstidningen är basen, men kompletteras av en sajt med hög nyhetspuls, ett dagligt nyhetsbrev och närvaro på sociala medier. Allt fler hittar till våra digitala kanaler och återvänder regelbundet för att uppdatera sig. Det kan vi se på trafiksiffrorna. Sedan i höstas har den genomsnittliga trafiken till Fri Köpenskaps sajt mer än fördubblats.

Digitaliseringen har förändrat spelplanen för medierna liksom för så många andra branscher. Precis som inom handeln har tidningarna tvingats se över sina affärsmodeller. Just nu är trenden att allt fler nyhetssajter använder sig av betalväggar. Så även vi. I vårt fall dock bara i begränsad omfattning eftersom vi vill göra våra nyheter så tillgängliga som möjligt för branschen. Ändå får vi återkommande kommentarer om varför vissa artiklar är låsta eller varför det krävs en prenumeration för att läsa e-tidningen.

Samtidigt blir den allmänna acceptansen för tidningarnas betalväggar allt större. Insikten ökar om att det inte är gratis att producera journalistiskt innehåll.

Tack läsare, för förtroendet. Det är för er vi gör Fri Köpenskap.

Mer om: Ledare
Håll dig uppdaterad med Fri Köpenskap
Är du prenumerant? Bli prenumerant

Med en prenumeration får du obegränsad tillgång till webbtidningen. Läs webbtidningen online.

Kommentarer (0)
Startsidan just nu

Ica rullar ut cykeldepåer: ”Moduler med pumpar och laddare”

Coop lägger ned – på grund av gruva

Ny CDO på Ica

Coop tar in omtalad vegoburgare

Icahandlare rasar mot detaljplan: ”Ett hot mot vår verksamhet”

Nyhetsbrev

Nyhetsbrevet skickas ut en gång om dagen.

Se det senaste nyhetsbrevet. Annonsera i nyhetsbrevet

På nytt jobb
Ny kommunikationschef på Orkla

Arkiv

Tuff resa mot rätt temperatur

Energiomställning är en svår resa då butiks-besöket ska vara attraktivt

Direkten öppnar i Baronen

På nytt jobb
Skånemejerier med ny hållbarhetschef

Coop börjar med hundparkeringar

Forskning visar: fräscha dörrar är effektiva

Norska laxdöden kan kosta miljard

Nätverk med livsmedelshandlare spar energi

City Gross cateringförvandling ger effekt

De kan vinna ekopris

Ledare
Personalen i skuggan av tekniken

Butik i konkurs: "Beklagar att stans bästa butik tvingas lägga ned"

Listan: 21 Ica-kvinnor som får handlarstipendium

Kraftig fläskprisökning – snart i Sverige

På nytt jobb
Han går från Spotify till Gastrofy

Kopparbergs backar

Zetadisplay visar stark tillväxt

Ekobutik i konkurs

På nytt jobb
Coop rekryterar HR-direktör från Scan

Få kunder anmäler prisfusk

Plus

Vd:n som ska göra Coop coolt igen

Krönika
Dags att reformera kampanjsystemet

Ica går över till svenskodlade plommontomater

Chefen har ordet
Glöm inte våra egna entreprenörshjältar

Matspars statistik: ”Kvantum på hugget”

På nytt jobb
Ny kommunikationsdirektör på Scandi Standard

Ingen sammanslagning – storfusionen fick nej

Japansk bank investerar miljard i indisk nätmathandel

Jungfrufärd för förarlösa lastbilen

Coop-fusionen blir av – då lämnar föreningschefen

På nytt jobb
Coop-företagare öppnar nytt som frifräsare

Se alla Företagens egna nyheter

Sänd till en kollega

0.228