23948sdkhjf

Dagligvarugalans nya pris för alla medarbetare: ”Det ska blixtra om kategorin”

Dagligvarugalans nya kategori, Årets medarbetare, tros bli en riktig hit. "Vi satsar på att slå rekord i antalet nomineringar. Det ska blixtra om den här kategorin", säger Stefan Lidén, grundare av Higher och kategoriägare till priset.

Årets medarbetare kommer att delas ut till en medarbetare inom dagligvaruhandeln som utmärkt sig genom exceptionell service till butikens kunder och som stöttar, lyssnar och hjälper sina kollegor.

Stefan Lidén tror att priset kommer att bli en riktig hit, och hoppas på att slå rekord i antalet nomineringar.

Det finns väldigt många medarbetare där ute och vi hoppas att många av dem tar tillfället i akt att nominera sina bästa kollegor. Vi tror och hoppas att den kommer att bli väldigt populär, säger Stefan Lidén.

Vad tror du att kategorin betyder för personalen och branschen som helhet?

Jag tror att den betyder väldigt mycket. Det här är en chans att höja upp de medarbetare som i vardagen kanske inte får den tid i rampljuset som de förtjänar.

Det låter som att det kommer att bli huggsexa i branschen på att anställa finalisterna i den här kategorin? Bra merit på lönesamtalet?

Ja, det lär det bli. Utmaningen för oss kommer att bli att sortera ut diamanten i skålen av alla guldkorn. Det ska bli riktigt roligt och spännande. Vi är extremt taggade, det ska blixtra om den här kategorin.

Vad kommer att krävas för att bli Årets medarbetare?

De flesta har nog någon gång stött på den där anställda som är världsmästare på att lyfta upp andra. Även när man har en skitdålig dag så lyckades de på något sätt ändå vända det. Utöver det måste medarbetaren också vara fantastiskt bra på att serva sina kunder, efterleva butikens värderingar och nå upp till ledningens lönsamhetsmål.

Mona Johansson, chefredaktör och ansvarig utgivare för Fri Köpenskap, tycker att priset ligger särskilt rätt i tiden med tanke på hur hårt personalen kämpat under pandemin.

Vi brukar prata om vardagshjältar på Dagligvarugalan och den här kategorin känns verkligen som klippt och skuren i det sammanhanget. Vi tror att den här kategorin kommer att bli väldigt populär och uppskattad, säger hon.

Fakta: Kriterier till Årets medarbetare

Årets medarbetare inom dagligvaruhandeln ska vara en person som utmärkt sig genom exceptionell service till butikens kunder och som stöttar, lyssnar och hjälper sina kollegor. Denna medarbetare bidrar både till bra stämning på arbetsplatsen och till butikens utveckling.

I bedömningen kommer följande värden att vara viktiga:

  • Hög kvalitet på servicen gentemot butikens kunder.
  • Stöttande och motiverande kollega som skapar arbetsglädje.
  • Bidrar till butikens lönsamhetsmål och utveckling.
  • Gjort insatser utöver det vanliga.

Artikeln är en del av vårt tema Dagligvarugalan.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.14