23948sdkhjf

EKOLOGISKT

6 av 10 företag tror på ökning av ekologiskt

På plats hos de svenska utställarna på Biofach

Ekologiskt saktar in

Backar i dagligvaruhandeln - men ökar på andra håll.

Plus

Mötet
”Fler vill att någon annan ska lösa vardagspusslet”

Lena Hägg på Happy Food i Uppsala har en hektiskt tid. Förutom verksamheten med mat till förskolor och privatpersoner har hon nytillskottet – en butik.

Unikt trendbrott för Ica

Ekobutik i konkurs

Ekotrenden stannar av

Okritisk rapportering om ekomat

Paradiset byter kostym: ”Varit planen hela tiden”

Paradiset ändrar formatet för framtidens butiker. "Det har varit planen hela tiden", säger grundaren Johannes Cullberg.

Fint år för ekomjölken: Upp 12 procent

26 miljoner att söka för eko-ökning

Livsmedelsföretagen: Ekotrenden mattas av

Ekologiska kategorin kommer fortsatt växa – men i lägre takt än tidigare, siar branschorganisationen i sin senaste rapport.

Överskott på ekogrisar — priserna sänks

Sverige får undantag i EU:s nya ekoregler

Från 2021 måste odlade produkter ha markkontakt för att räknas som ekologiska – Sverige får längre tid för anpassning.

På nytt jobb
Tidigare Krav-chefens nya bolag värvar – från Krav

Johan Ceije, tidigare försäljningschef på Krav, har startat ett nytt bolag med fokus på ekoexport. Nu hoppar även en tidigare ansvarig från Krav på tåget när Helena Wistrand blir ny partner.

Fortsatt röda siffror för grön kedja

Ekokedjan Paradisets tre butiker i Stockholmsområdet fortsätter att visa röda siffror.

Kedjorna ökade sin ekoförsäljning

Marknaden växer - men i makligare takt.

Rekordår för ekoförsäljningen – igen

Försäljningen av ekologiska livsmedel i Sverige uppgick i fjol till knappt 28 miljarder kronor. Det innebär en fortsatt ökning, men i långsammare takt.

Svenskt slår eko

Priset – största hindret för ekovaror

Sänd till en kollega

0.063